Khemah Ibadah 2011

Salam w b t

kali ini saya ingin menceritakan pengalaman sepanjang menjadi komitee program Khemah Ibadah 2011. Memegang jawatan sebagai komitee dibawah depart Modul, activity and Dicipline (MANDI), iaitu sebuah department yang boleh dikatakan sebagai jantung bagi program ini yang mana kami bertugas sebagai komitee yang bertanggungjawab untuk menyediakan segala aktiviti dan modul bagi program ini.

Selain itu saya juga memegang jawatan sebagai salah seorang pemantau disiplin (Kem Kom). Disini kami akan memantu segala pergerakan setiap peserta, menjaga keselamatan, dan sebagainya. Kem Kom merupakan salah satu tugas yang amat penting dan berat dalam program ini.

First day
Dimulai dengan pendaftaran peserta di multi purpose hall. Hari ini saya bekerja dengan kelam kabut sebab saya terpaksa menyiapkan tentatif yang terpaksa diubah pada saat akhir dan pada masa yang sama bertugas sebagai ketua usher bagi block V1-C.

Malam sebelumnya, saya terpaksa tidur pada pukul 4 pagi bagi menyiapkan buku modul yang kebanyakannya terpaksa diubah atas sebab tertentu. Sekali lagi masalah timbul apabila modul taaruf tidak dapat dijalankan kerana terdapat beberapa kesilapan yang serius dalam pembahagian kumpulan lelaki.

Satu perbincangan (postmotem) terpaka dijalankan selepas itu bagi membincangkan isu-isu berbangkit sepanjang sehari program berlangsung, problem2..postmotem sampai pukul 2 pagi, pastu meeting deepartment sampai pukul 4 pagi...huhuhu dah 2 hari ni..

Second day
Takpa baru dua hari...hari ni boleh la tidur awal sikit kan... oh no!! malam ni terpaksa tidur kul 4 jugak (jadi warden)....demi menjamin keselamatan peserta& memang tangungjawab bgitu...so tak tido la...huhuhu ...takpe baru 3 hari..

Meeting dpartment : 1 - 2.30 pagi
menjaga keselamatan peserta : 2 pagi - 4 pagi

Otak saya dah tak stabil dah...3 hari berturut-turut...nasib baik petang tu boleh tidur 2 jam..kurang la sikit...tapi OK la, modul2 dapat berjalan dengan agak lancar walaupun masih pening dengan penbahagian kumpulan lelaki.

Third day onword 
Sorry lupe lah


gambar pun x de, dah terlampau lame, dah ilang semua da :(





0 comments: