Closing Ceremony of Independence Week 2011

21/8/2011  8.22 am
Salam w b t

Pada 20/8/2011 dlm kul 10 mlm lepas trawikh berlangsung satu event dibawah kendalian comitee Independence Week 2011 & Serukun UTP yaitu Closing Ceromony of Independence week 2011. menerusi event ini terdapat pelbagai aktiviti yang menarik iaitu "Forum Independence Talk", " Persembahan Koir", "Deklamasi Sajak" oleh Ustaz Dawi dan yg paling last "Persembahan Tronoh (Tronto) Theater Shop".

Forum Erti Sebenar Kemerdekaan


Sebenarnya pd mlm yg sama saya ad usrah so saya datang lambat sikit...huhuhu terlepas "Persembahan Koir" dan "Deklamasi Sajak". Apa yg menarik dalam event ini ialah pengisian dalam forumnya yang bertajuk "Erti Sebenar Kemerdakaan". Forum ini disertai oleh 3 orang yang tidak kurang hebatnya iaitu En Saiful Hizam sebagai  Moderator Forum, Ustaz Ismail Shaari sebagai panel 1, manakala President MPPUTP, Hamzah bin Nawawi sebagai panel 2.

Melalui Forum ini saya tertarik dgn kata2 Hamzah bin Nawawi iaitu "Erti sebenar kemerdakaan" ialah belajar dprd sejarah, belajar dr kesilapan kita terdahulu". Yup, saya betul2 bersetuju dgn kata Abg Hamzah, erti sebenar kemerdekaan negara kita ialah belajar dari kesilapan kita yg lalu. Jika kita tidak mengambil pengajaran dr kesilapan kita yg terdahulu, maka kita akan melakukan kesilapan yg sama pada masa akan datang.

Persembahan oleh Tronoh Theater Shop


Persembahan Sketsa yg disampaikan oleh Tronto Theater Shop juga tidak kurang hebatnya. Persembahan diorang bertajuk "Nasi Goreng", memiliki pelbagai maksud disebaliknya.  Bahkan "Nasi Goreng" tu juga membawa maksud yg tersendiri, tp memang la persembahan diorang bertemakan kemerdekaan negara kitakan, nama pun "Closing Ceremony of Independence Week 2011". Aha nak tau apa maksud di sebalik perkataan "Nasi Goreng"??....nasi goreng ni merupakan simbol bg masyarakat berbilang kaum di Malaysia. kenapa nasi goreng?? aha yang tu korang kene fikir sendiri.

Jom layan gambar lg...


Afifi, salah sorang comitee Serukun yg terlibat



Ak baru balik dr usrah...x sempat nak tukar baju event
I think that all from me....Assalamualaikum w b t


0 comments: